SELAMAT DATANG DIBLOG SAYA BALKAR AGAMAKU
Politik    Sosial    Budaya    Ekonomi    Wisata    Hiburan    Sepakbola    Kuliner    Film   
Home » » Tahapan Perjalan Hidup

Tahapan Perjalan Hidup

Posted by SUARA BALKAR on Jumat, 20 Juni 2014

PERJALAN HIDUP


Terkadang kehidupan merupakan lumrah yang perlu dihadapi oleh semua orang, perjalan hidup merupakan setiap mereka yang bernyawa, tatkala ku duduk sendiri, kadangkalah fikiranku jauh melayang, dari aku dilahirkan aku berpikir apa yang akan jadi selanjutnya, diriku masih kecil tak tau apapa, diriku semakin dewasa apakah saya akan menjadi orang yang suskses. aku melihat apa umurku25 tahun aku akan menjadi orang yang mereka mimpikan, ku berdoa sebagai anak mereka yang mereka bagakan, ku berpikir apa bisa bahagiakan kepada keluarga, agama, bangsa, dan anak2ku nanti, tapi perjalan hidup ini harus ada cita-citaka dari dulu, waktu yang akan memberi tau apa
arti perjalan hidup.





Hari berganti hari, minggu bertukar bulan, bulan menjejak tahun, usai masa berlalu, diri ini terus berdiri, terus berlari. Jatuh tersembam, ku bangun kembali, kerana impian di tanam di dalam hati masih lagi terus marak berapi. Usia ini terus meningkat, masa berlalu nan pantas. Kehidupan ini yang telah kupilih, akan ku habiskan apa yang sudah ku mulai, akan ku genggam cita-cita nan satu. Setiap hari, pelbagai karenah manusia dapat ku perhatikan, darinya ku belajar untuk menilai dari sudut pandangan diriku, ada yang membuat ku melopong kagum, ada pula mereka yang menjengkel,memualkan, ada yang baik di hadapan, menikam tatkala kita menoleh kehadapan. Manusia, alpa dalam mengejar cita-cita,tanpa disedari semuanya tertanam, terkubur begitu sahaja, Ku berdoa padamu Ida Shyang Widi Wasa dengan nama Tuhan yang maha agung, aku akan terus mengorak langkah PERJALAN HIDUP. Kerana, aku masih jauh darimu. jauh namun di sana. bawaku menjumpai bahagia yang ku cari selama ini.


SHARE :
CB Blogger

Posting Komentar

 
Copyright © 2014 SUARA BALKAR. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Template by Creating Website and CB Blogger